Kde se využívají nůžkové plošiny?

Posted in Služby.

Plošiny se vyrábí v mnoha provedení, jelikož umožňují jednoduchý přístup k místům, kam se normálně člověk může dostat jen velice obtížně. Existují různé teleskopické plošiny, mobilní plošiny, zvedací lávky nebo také nůžkové plošiny. Jaké jsou jejich výhody? Vyznačují se vysokou nosností v pracovním koši. Jsou vybaveny bezpečnostním ventilem, který je součástí zdvihacího mechanismu a hydraulického agregátu. Hraniční polohy jsou hlídány koncovými spínači. Dále automatické omezení zátěžového momentu zajišťuje optimální stranový dosah dle momentálního zatížení v koši. Nakonec umožňují obsluze plošiny rychlé a plynulé přemisťování bez opuštění pracovního koše. Nůžkové plošiny jsou velmi dobře využitelné ve stavebnictví, průmyslu, výstavních, skladových, letištních a sportovních halách

Endodoncie

Posted in Zdraví.

Ošetřování zubních kanálků je dnes možné provádět velmi odborně díky tomu, že se pečlivě studovala endodoncie. Původ slova endodoncie vzniká z řeckého endon tzn. uvnitř a odus tzn. zub. Tato věda se zabývá zubní dření a tkáněmi zubních kořenů. Při poškození zubní dřeně (která obsahuje nervy, krevní cévy a lymfatickou a vazivovou tkáň) nemocí nebo zraněním je endodontická léčba nezbytná pro záchranu zubu. Endodoncie má tři základní cíle:
1. Odstranit zbytky měkkých tkání uvnitř zubu a desinfikovat tvrdé zubní tkáně.
2. Opracovat systém kořenových kanálků, aby bylo možné jej hermeticky uzavřít.
3. Utěsnit prázdný prostor tak, aby v něm neobíhaly tekutiny a nemohly se v něm znovu usídlit mikroorganismy.

Reakce na praskající trubky

Posted in Auto.

Prozkoumali jsme fórum uživatelů Citroenu a nalezli jsme problém u aut, kterým praskají hydraulické trubky. Co psali uživatelé?
"Myslím si,že některé trubičky budou náchylnější a proto bychom jim měli věnovat pozornost "
"Ahoj,na mé Xantii 1,9TD 96 rok mi praskla hydrotrubka vedoucí od pravé přední koule někam za motor. Prdla v místě,kde je takovou plechovou úchytkou chycená do kastle,respektive neprdla,a le začala chcát,a pomalu prochčívala víc a víc,koupil jsem novou za 890 kč v citroenu,nechal vyměnit,a od té doby je vše v pořádku.Je to nejčastěji praskající trubka na xantiích obecně."
Takže zřejmě opravdu bude dobré, sehnat kvalitnější trubky.

Elektromotor na trojfázový proud

Posted in Služby.

Velký praktický význam trojfázových proudů je dán možností konstruovat jednoduché a výkonné elektromotory, které mění energii elektrickou na energii mechanickou. Jsou založeny na pohybu vodičů, kterými prochází elektrický proud, v magnetickém poli, které je buzeno proudem ve vinutí statoru.
Uvažme situaci na obr. 175. tři cívky, jejichž osy svírají vzájemně úhel a jejichž vinutí jsou spojena do hvězdy. Tyto cívky připojíme k trojfázovému napětí z jiného zdroje. Proud procházející cívkami vytváří v prostoru mezi nimi magnetické pole. Umístíme-li do tohoto pole magnetku (magnet) začne se otáčet s frekvencí stejnou, jako má střídavý proud. Magnetka se tedy otáčí synchronně s magnetickým polem. Příčinou otáčení magnetky je magnetické pole, jehož vektor magnetické indukce mění periodicky směr. Vzniká zde točivé magnetické pole.

Broušení a leštění nerezu

Posted in Firmy.

Obecně platí, že úpravy nerezových povrchů začínají hrubším broušením a pokračují až do jemnějšího dolešťování. Na broušení nerezu se používají brusné pásy, brusné lamely a kotouče nebo lamely z brusného rouna. Následným leštěním se upravují buď základní materiály, nebo povlaky. Leští se obvykle ve dvou operacích. Při prvním leštění se leští kotouči mazanými mastnou pastou s hrubším leštícím prostředkem. Druhé leštění se provádí pastami suššími a jemnými, kterými se dosahuje vysokého lesku. Základem celého úspěchu je tedy znalost tří hlavních podmínek:

Letecké motory

Posted in Průmysl.

Letecké motory lze dělit podle různých kritérií. Pomineme-li elektromotory, pak jsou všechny letecké pohonné jednotky tepelnými motory. Tepelné motory přeměňují chemickou energii paliva na energii mechanickou. Mechanická energie - rotační pohyb hřídele, plyny o vysokém tlaku apod. - se za pomocí vhodného zařízení (vrtule, tryska) mění na kinetickou energii plynů. Plyn urychlený na na určitou rychlost pak vyvolává reakční sílu v opačném směru - vyvolává tedy tah. Z nejobecnějšího pohledu lze tepelné motory rozdělit na motory s vnějším a vnitřním spalováním. Motory s vnějším spalováním se, až na několik případů v pionýrských dobách letectví, neuplatnily a proto obvykle nejsou brány v potaz při dělení leteckých motorů. Motory s vnějším spalováním jsou například parní stroje, nebo Stirlingův motor. U motorů s vnitřním spalováním probíhá spalování v pracovním prostoru motoru a produkty spalování tak konají mechanickou práci. Motory s vnitřním spalováním lze dále dělit na pístové a reakční).