Jak funguje prodej firmy
Uvažujete o tom, že prodáte svou firmu? Ujistěte se, že nadešel ten správný čas a najděte si toho pravého zprostředkovatele, který vám s prodejem pomůže.
Důvody k prodeji firmy
Důvodů, které vás mohou vést k prodeji firmy je několik. Patří mezi např. to, že nemáte vhodného nástupce, chcete firmě pomoci s dalším rozvojem nebo už jste si prostě řekli, že si chcete odpočinou a věnovat se např. svým koníčkům, které jste do té doby úspěšně odkládali.
Jak funguje prodej firmy
Ke zprostředkování prodeje firmy je důležité si najít vhodného prostředníka, který vám s prodejem pomůže. S jeho pomocí totiž budete mít připraveny všechny potřebné dokumenty a také se s jejich pomocí dostanete k většímu množství potenciálních zájemců.
Jak tedy probíhá prodej přes zprostředkovatele?
Nejprve je nutné se domluvit na konzultaci. V jejím průběhu seznámíte zprostředkovatele se svou společností a předáte jim informace, které budou potřebovat k přípravě na prodej. Dalším krokem je podpis zprostředkovatelské smlouvy. Její podmínky se mohou lišit - někteří mohou požadovat zprostředkovatelskou exkluzivitu, jiní vás nebudou nijak omezovat a zájemce si budete moci hledat i sami. Samozřejmě je také nutné zaplatit vstupní poplatek. Následuje vytvoření nabídkového listu, který bude lákat potenciální zákazníky. Vaše firma bude také zařazena do databáze, jejíž prostřednictvím vás mohou nalézt potenciální zákazníci. Zprostředkovatelé budou také možné zájemce kontaktovat sami. V případě nalezení zájemce dojde k podpisu smlouvy o mlčenlivosti a sdílení potřebných dat. V případě vážného zájmu dojde k zahájení prodejního procesu, jehož výsledkem je prodej vaší firmy novému majiteli.